Pořídili jste nemovitost? Nezapomeňte se přihlásit k dani

Pořídili jste nemovitost? Nezapomeňte se přihlásit k dani

24. ledna

Pokud jste se rozhodli investovat do nemovitosti, gratuluji vám! Pořízení vlastního bydlení nebo investičního objektu je významným krokem, který přináší nejen radost, ale také povinnosti. Jednou z nich je přihlášení k dani z nemovitosti. V tomto článku vám přiblížím, co všechno je potřeba udělat, abyste se vyhnuli případným problémům s úřady. Přečtěte si můj článek a zjistěte, jak na to!

Co je daň z nemovitosti?

Daň z nemovitosti je místní daní, kterou platí vlastníci nemovitostí v České republice. Tato daň se vztahuje na pozemky, stavby a jednotky. Je důležité si uvědomit, že výše daně se liší podle typu nemovitosti a její polohy. Vlastníci nemovitostí jsou povinni tuto daň platit každoročně, a proto je nezbytné se k ní přihlásit co nejdříve po pořízení nemovitosti.

Kdy se přihlásit k dani?

Přihlášku k dani z nemovitosti je nutné podat do 31. ledna následujícího roku po pořízení nemovitosti. Pokud tedy například zakoupíte nemovitost v roce 2023, musíte se přihlásit k dani do konce ledna 2024. Je dobré mít na paměti, že pokud tuto lhůtu nestihnete, můžete se vystavit pokutám a dalším sankcím.

Jak podat přihlášku?

Přihlášku k dani z nemovitosti můžete podat osobně na místně příslušném finančním úřadu, nebo ji zaslat poštou. Formulář je k dispozici na webových stránkách Finanční správy. Doporučuji vám pečlivě vyplnit všechny potřebné údaje, včetně popisu nemovitosti a jejího umístění. Pokud si nejste jisti, jak správně vyplnit formulář, neváhejte se obrátit na odborníka.

Jaké doklady budete potřebovat?

Při podání přihlášky budete potřebovat několik důležitých dokumentů. Mezi nimi je například kupní smlouva, doklad o nabytí nemovitosti a případně další dokumenty, které prokáží vaše vlastnictví. Je dobré mít všechny tyto doklady po ruce, abyste předešli zbytečným komplikacím.

Co když se nemovitost změní?

Pokud dojde k jakýmkoli změnám týkajícím se vaší nemovitosti, například k jejímu prodeji, pronájmu nebo změně účelu užívání, je důležité tyto změny nahlásit finančnímu úřadu. Tím se vyhnete problémům a případným pokutám. Pamatujte, že vaše povinnosti jako vlastníka nemovitosti nekončí pouze jejím pořízením.

Pokud se se mnou budete chtít o něčem poradit, spojte se se mnou prostřednictvím kontaktů na mém webu. Ráda vám pomohu a zodpovím všechny vaše dotazy týkající se nemovitostí a daní. Těším se na vaši zprávu!

Vytvořeno v systému CHYTRÝ WEB MAKLÉŘE

Tomawell s.r.o. © 2025

Používáme cookies k optimalizaci našich webových stránek a našich služeb. Další informace o cookies najdete zde.

Nastavení